top of page

הצלחנו בגביה משפטית מלאה מהשכנה האלימה

עודכן: 10 בינו׳


בפעם האחרונה בה כתבנו, הצלחנו להביא את הבניין לראשונה למצב של גביה כמעט מלאה תוך הידברות וגישור עם סרבני התשלום.


המהפך בבניין המוזנח לפני ואחרי דורון ניהול מבנים

רק בעלת דירה אחת יוצאת מן הכלל סירבה לשתף פעולה ולשלם דמי ועד בית כחוק.


מבעלת הדירה הגיעו איומים בשפה גסה כלפי חברת הניהול. דיירי הבניין ספגו מבעלת הדירה אף אלימות פיזית והשחתת רכוש, שגררו הגשת תלונות במשטרה. הדבר הביא לכך, שמנהל הבניין ועובדים בבניין נאלצו לשאת על עצמם אמצעים להגנה עצמית ולהכין את הפלאפון על מצב צילום בעת עבודתם בבניין, וזאת מחשש לאלימות.


סרט משטרת ישראל
אלימות פיזית מצד סרבנית התשלום והגשת תלונות במשטרה - היו שגרת החיים בבניין

לאור הקושי הרב שבגביה מסרבנית התשלום והתנהגותה האלימה והבריונית - ועד הבית החשיב את חובה כחוב אבוד. כתוצאה מכך, שאר בעלי הדירות נאלצו לשלם דמי ועד בית גבוהים ובכך לממן את הסרבנית, שלמעשה חיה על חשבונם.


אומנם מדובר בסרבנית קשה משמעותית מאלה בהם נתקלנו בעבר, אך לא אמרנו נואש. ככלות הכל, אנו מנוסים בגביה מסרבני תשלום עם ליווי משפטי צמוד, ולרוב מצליחים לגבות סכומים מלאים ללא תביעות משפטיות. אף בבניין הזה הצלחנו לגבות קודם לכן ממספר סרבני תשלום מבלי לתבוע.


מכיוון שפנינו לשלום ורצוננו ליישב בנועם סכסוכים בבניין, ניסינו להידבר עם בעלת הדירה, להמציא מכתבים ולקבוע פגישת גישור. בתגובה נעננו בחסימה בווטסאפ ואיומים. לא נבהלנו והמשכנו לנסות לגבות בנימוס תקיף, תוך שאנו מבהירים כי מוטב לשלם את החוב ללא גביה משפטית בכדי להימנע מהוצאות משפט.


סרבנית התשלום גמלה לנו על אורך הרוח שלנו, כשהגישה תביעה משפטית נגד ועד הבית וחברת הניהול. בתביעתה סרבנית התשלום ביקשה סעד הצהרתי מופרך, שיקבע כי ועד הבית וחברת הניהול נבחרו שלא כדין (אז מה אם הפרוטוקולים מוכיחים אחרת) וכי יש לגבות את דמי ועד הבית בגביה שוויונית ולא יחסית (אז מה אם חוק המקרקעין מורה את ההפך).


הגבנו מהר בהגשת תביעה נגדית לסעד כספי בסך מלוא חובה של הסרבנית לוועד הבית בתוספת הוצאות.


בכדי לחסוך כסף לוועד הבית, שחשבון הבנק שלו היה מדולדל באותו הזמן, המלצנו על ייצוג משפטי במחיר מוזל דרך שותפינו מהאגודה לתרבות הדיור. זה הזמן לשבח שוב את הצוות הנהדר של סניף גבעתיים, שסייע מעל ומעבר (חגית כוכבי, ג'קי אשכנזי, חנה הכט ועו"ד נירה בנימין).


לשמחתנו, ועד הבית זכה להיות מיוצג על-ידי עו"ד כנרת שמיר-מסיקה ועו"ד עדי שוורץ המקצועניות. חברת הניהול בראשות אופק מתתיאס ליוותה את ועד הבית בכל ההליך, וסיפקה לו סיוע בעניינים משפטיים ותמיכה.


עו"ד כנרת שמיר-מסיקה
עו"ד כנרת שמיר-מסיקה

סרבנית התשלום ניהלה קרב התשה שכלל תלונות במשטרה, בקשות חוזרות ונשנות לגילוי של אותם מסמכים שנמסרו לכל בעלי הדירות ממילא וריבוי בקשות למפקחת על רישום המקרקעין אשר נדחו.


הסרבנית דרשה כי נתפשר על סכומי כסף מגוחכים, אך סירבנו.


באופן תמוה, רגע לפני הדיון הראשון שנקבע, הסרבנית פיטרה את עוה"ד המייצג שלה וביקשה דחייה עקב כך. נתנו את הסכמתנו.


לפני הדיון השני, הסרבנית מסרה את החזקה בדירתה לקונים, ועברה לדירה בבניין אחר. לאחר זמן רב בו ניסתה למכור את דירתה ללא הצלחה עקב ההזנחה הכללית בבניין, היא הצליחה למכור את דירתה במחיר נאה. זה קרה בזכות עליית ערך הנכסים בבניין לאור המהפך הניכר שעבר בזכות העבודה האינטנסיבית של חברת הניהול לשיפורו.


המהפך בבניין המוזנח לפני ואחרי דורון ניהול מבנים

משהסרבנית מכרה את דירתה, הרי שהתאיינה היריבות המשפטית בינה לבין ועד הבית וחברת הניהול, בגינה היא תבעה את הסעד ההצהרתי. לפיכך ההליך העיקרי שנותר הוא תביעת ועד הבית וחברת הניהול נגד הסרבנית לסעד כספי.


גם כאן הסרבנית לא אמרה נואש, והמשיכה להפציץ את המפקחת על רישות המקרקעין בבקשות שונות ומשונות, אשר נדחו בזו אחר זו. ביניהן בקשה לאיחוד הדיונים בתביעתה ובתביעה הנגדית, לאחר שמוקדם יותר דרשה את פיצול הדיונים. כמו כן, מכיוון שטענה שנשקף לה איום - דרשה אבטחה או דיון בזום.


הסרבנית אף הגדילה לעשות, וכדי להלך אימים על ועד הבית, היא הגישה לפני הדיון בקשה דחופה לצו הטרדה מאיימת נגד אחד מחברי ועד הבית. בקשתה נדחתה.



יום לפני הדיון, במסגרת ניסיונות ההתשה, הסרבנית הגישה בקשה לדחיית הדיון עם אישור מחלה. בקשתה נדחתה.


והנה, סוף כל סוף, הגיע הרגע בו עו"ד כנרת שמיר-מסיקה ואופק מתתיאס (מטעם דורון ניהול מבנים) נכנסנו לאולם הדיונים. חברי ועד הבית, שספגו מצד הסרבנית אלימות פיזית ומילולית לאורך השנים, העדיפו שלא להגיע מסיבות מובנות.


במהלך הדיון הסרבנית העלתה הצעות פשרה וניסתה לקבל מחיקה של חלק מחובה. אנחנו מצדנו עמדנו על המשך ההליך לרבות הוכחות ואף דרשנו להטיל עיקול על דירתה החדשה של הסרבנית. הובהר לסרבנית, כי טענותיה מופרכות, וכי המשך ההליך יסב לה הוצאות נוספות. כמו כן, גם גביה באמצעות הליך הוצאה לפועל ייקר משמעותית את הוצאותיה ויסב לה אי נוחות רבה.


משהלחץ עבד והסרבנית הבינה, כי אין לה סיכוי לזכות בתביעה, היא ביקשה למחוק את תביעתה לסעד הצהרתי וניאותה לשלם את מלוא חובה. אנו לא ויתרנו ועמדנו על הוצאות, לרבות דמי בטלה.


סוף טוב - הכל טוב.


סכום הכסף הועבר במהרה במלואו לחשבון הבנק של ועד הבית, וחברת הניהול הנפיקה אישור היעדר חובות.


גינה מטופחת
הבניין המוזנח הפך לנעים ומזמין, וערך הנכסים בו עלה

צהלות שמחה נרשמו בבניין ביום הזה.


בזכות סכום הכסף הלא מתוכנן שהתווסף לחשבון ועד הבית, כעת יהיה ניתן לרענן את מראהו לרווחת בעלי הדירות והדיירים, וזאת מבלי לבצע גביה מיוחדת.


כעת הבניין המוזנח כבר לא מוזנח, אלא נעים לעיניים ודייריו סוף סוף מחייכים ונהנים משלום. איכות החיים בו עלתה, ואיתה עלה גם ערך הנכסים.


כמו כן, אחרי זמן רב בו לא נתלה בבניין שלט של חברת הניהול מחשש לוונדליזם מצד סרבנית התשלום, השלט הוצב בשעה טובה. עיצובו פשוט, אך סמלי. הוא נושא עליו את הלוגו הכתום של הבית עם הלב, את השם דורון ניהול מבנים, ואת הסיסמה הופכים בניין לבית. עבור בעלי הדירות בבניין, הדיירים ועבורנו - הופכים בניין לבית - אינה עוד סיסמה. הופכים בניין לבית הוא תיאור תמציתי של התהליך שעברנו ביחד בדרך אל הבית, אל השלווה, אל הרוגע ואל המנוחה והנחלה.


דורון ניהול מבנים הופכים בניין לבית
הופכים בניין לבית - זו אינה עוד סיסמה, אלא תמצית התהליך שעברנו ביחד

תנו בלייק והמשיכו לעקוב!



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page