top of page

ניצחון במלחמה נגד אופנועים חונים במקום אסור בכניסה לבניין

עודכן: 29 במרץ

אופנועים חנו במקום אסור בסימטה להולכי רגל בכניסה לבניין בניהולנו.

הדיירת בקומת הקרקע סבלה מעשן ורעש אופנועים מתחת לחלונה.

תכתובות של הדיירים עם העירייה במשך כמה עשורים - לא הובילו לשום תוצאה.

אנחנו פתרנו את הבעיה תוך פחות משנה.

עוד הצלחה משפטית של דורון ניהול מבנים מול הבירוקרטיה.


רכב דו-גלגלי הוא ברכה למנסים להשתחל בפקקי התנועה השגרתיים של גוש דן. מנגד, הוא מהווה קללה עבור דיירי בניינים, שהכניסה אליהם חסומה דרך קבע ע"י אופנועים חונים במקום אסור בכניסה לבניין.


זה היה המצב בבניין בניהולנו.


הבניין ממוקם בסימטה להולכי רגל בלבד. כבר בתחילת עבודתנו בו הדיירים פנו אלינו בבקשות לטפל במטרד האופנועים החונים בכניסה אליו, הגם שחוקית אין כניסה לכלי רכב לסימטה.



אופנועים חוסמים את הכניסה לבניין
הכניסה לבניין נראתה כמו חניון

הפניות מהדיירת בקומת הקרקע היו קורעות לב במיוחד. היא סיפרה על כך שאינה מצליחה לישון, כי אופנוענים מרעישים דרך קבע מחוץ לחלונה, ונהמות מנועיהם מפריעות את מנוחתה. כשמבקשת היא לפתוח חלון כדי לאוורר את ביתה באויר צח, מתמלא הבית בעשן רעיל מאגזוזי האופנועים. ילדותם של בניה חלפה בצילם של האופנועים. כעת הילדות הסתיימה, ובניה כבר בוגרים ועזבו את בית ההורים זה מכבר. רק האופנועים עדיין כאן - מרעישים, מזהמים ואינם מאפשרים מרגוע.


ובכלל, הסימטה הצרה, שבעבר בוודאי היתה יפה ומזמינה, נדמתה לחניון, כך שהולכי הרגל נאלצו להידחק בין אופנועים, אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים זרוקים על המדרכה.


הדיירים היו אובדי עצות. ידעו הם לספר על תכתובות עקרות בנות שנים עם העירייה. העירייה טענה מחד, שאכיפת תעבורה היא בסמכות משטרת ישראל, כך שידה קצרה מלהושיע. משטרת ישראל טענה מנגד, כי אינה עוסקת באכיפת חניה, שהרי סמכות זו נתונה בידי העירייה.



אופנועים מתחת לחלון
אופנועים - זה הנוף מהחלון, שלא לדבר על הרעש והעשן

ילדותם של בניה חלפה בצילם של האופנועים. כעת הילדות הסתיימה, ובניה כבר בוגרים ועזבו את בית ההורים זה מכבר. רק האופנועים עדיין כאן - מרעישים, מזהמים ואינם מאפשרים מרגוע.

חברת הניהול הקודמת סירבה לסייע, בטענה שאין הדבר חלק מתחום עיסוקה.


עיון בתיק הבניין המבולגן והדל שהתקבל מחברת הניהול הקודמת (כמעט מעולם לא קיבלנו מחברת ניהול קודמת תיק בניין מסודר, אם בכלל), חשף בפנינו מכתבים בנושא משנים עברו, אשר לא הובילו לדבר.


העבודה הוטלה על אופק מתתיאס בזכות היותו משפטן ומומחה בר ניסיון בדיני בתים משותפים, משפט מנהלי, בירוקרטיה וטיפול בבעיות משפטיות הנוגעות לוועדי בתים, כמו גם בזכות הצלחותיו המוכחות בבניינים אחרים.


כשלב ראשון, הצבנו שלט פלסטיק על קיר הבניין המכריז חגיגית, שכאן אסורה החניה לכלי רכב לרבות אופנועים. הסברנו לדיירים, שהשלט בעצם מדגיש את השלט האוסר כניסה לכלי רכב, אשר העירייה עצמה הציבה בכניסה לסימטה.



החניה לאופנועים אסורה בהחלט
החניה לאופנועים אסורה בהחלט? אז כעת חונה קורקינט...

תוך כמה ימים קיבלנו שיחת טלפון ביום שבת מאופנוען, שדיבר בגסות. הוא הוא טען להיותו עו"ד, ולכך שאנו עבריינים ושהצבנו את השלט האוסר חניה ללא סמכות. ביום ראשון השלט כבר לא היה שם. כנראה שאותו אופנוען בריון עקר אותו ממקומו. צא ולמד, מי כאן העבריין.


הדיירים ביקשו שנכתוב מכתבים בנושא ושנערב את ראש העירייה והתקשורת.


להבדיל מחברות ניהול אחרות, דורון ניהול מבנים מיישמת את שיטת דורון - ניהול מבנים ונכסים אחר. לפיכך, איננה מסתפקת בטיפול בתחזוקה, אלא עושה מעל ומעבר למען שיפור איכות החיים בבניינים ובנכסים המנוהלים, תוך הסתמכות על ידע, ניסיון, קשרים וכלים מתחומים רבים, לרבות משפטיים ובירוקרטיים. בזכות צוות מומחים רב-תחומי, דורון ניהול מבנים מצליחה גם היכן שרוב חברות הניהול נכשלות.

אופק מתתיאס מצדו הבין, שאין טעם להוסיף לשלוח מכתבים, אלא שמוטב לשנות דרך פעולה כדי להצליח היכן שקודמיו נכשלו. הוא פשוט התחיל לפנות ישירות לעובדים בעירייה על בסיס היכרות אישית בבקשה לבדוק ביחד את הסוגיה ולהגיע לפיתרון לטובת הדיירים תושבי העיר.


הדיירים לא האמינו, שאופק אכן עובד. ביקשו הם מכתבים ששלחנו ומכתבי תשובה מהעירייה, וכעסו כשלא יכולנו לספק אפילו מכתב אחד. אופק מתתיאס ענה להם, שכבר יש להם מכתבים רבים, אשר נשלחו משך מספר עשורים של פעילות בצינורות המקובלים. הוא ביקש שיסמכו עליו, ויאפשרו לו לפעול שלא דרך הצינורות המקובלים.



אופק מתתיאס טען בפני גורמים בעירייה, כי העירייה מחוייבת לאכוף איסור חניה בסימטה, שהרי הציבה במקור בכניסה לסימטה תמרור האוסר על כניסת כלי רכב, ואף הציבה מעקות מתכת למניעת כניסת מכוניות.


אופק הציע להוסיף למעקות גם קוביות בטון, במטרה להקשות על כניסת רכב דו-גלגלי. הוא נענה, כי הדבר לא ישים, הואיל וימנע נשיאת אלונקות במקרה חירום ובכך יקשה על הצלה בעת חירום.


מעבר לכך, בעירייה טענו, כי לא יאכפו איסור חניה בסימטה, מכיוון שאין פתרונות חניה אחרים באזור לרכב דו-גלגלי. לפיכך אופק סייע לעירייה לאתר מקומות חניה קיימים ברחוב הסמוך, שהיה ניתן להסב אותם למקומות חניה לרכב דו-גלגלי. כעת הוא כבר נענה בחיוב, וכעבור מספר חודשים אכן סומנו מקומות חניה חדשים לרכב דו-גלגלי כדין.



חנייה לאופנועים
סוף סוף, העירייה סימנה חנייה מוסדרת לאופנועים

ועדיין, אופנועים המשיכו לחנות בסימטה ליד הבניין שלנו בהמוניהם. הדיירים טענו מצידם, שאין טעם במאמצינו, מכיוון שלא השתנה דבר במבחן התוצאה.


אך אופק מתתיאס לא אמר נואש.


אופק דרש מהעירייה לבצע את תפקידה, ולאכוף את חוק העזר העירוני באמצעות הפיקוח העירוני. משקיים פיתרון, אשר הושג באמצעות שיתוף פעולה עם העירייה, כבר לא נותרו תואנות בידי העירייה לפעול אחרת. זאת ועוד, אכיפת חניה במקום תהווה מקור פרנסה בלתי אכזב עבור קופת העירייה.


במקביל, הנחינו את הדיירים להתחיל לשלוח למוקד העירוני בקשות לאכיפת חניה כל אימת שרואים אופנוע בסימטה.



בקשותינו נפלו על אוזניים כרויות, ופקחים התחילו להגיע לסימטה מדי יום כדי לקנוס אופנועים.


עם הזמן, האופנוענים הבינו דרך הכיס, שמוטב לחנות כחוק, וחדלו מלחנות במקום.


זו התוצאה של עבודה שיטתית ועקבית בדרכים יצירתיות ועוקפות בירוקרטיה, תוך שימוש בקשרים אישיים ועמידה מול רעשי רקע מצד דיירים, אשר דרשו מאיתנו להוסיף לפעול באמצעים, שלא הניבו שום תוצאות בעבר.


אומנם זה לקח בסביבות שנה של עבודה, אך במהלכה הצלחנו להשיג עבור הדיירים את המטרה, שהם לא הצליחו להשיג במשך עשורים.



כעת נעים להגיע הביתה, ללא אופנועים חונים
כעת נעים להגיע הביתה, ללא אופנועים חונים

להבדיל מחברות ניהול אחרות, דורון ניהול מבנים מיישמת את שיטת דורון - ניהול מבנים ונכסים אחר. לפיכך, איננה מסתפקת בטיפול בתחזוקה, אלא עושה מעל ומעבר למען שיפור איכות החיים בבניינים ובנכסים המנוהלים, תוך הסתמכות על ידע, ניסיון, קשרים וכלים מתחומים רבים, לרבות משפטיים ובירוקרטיים. בזכות צוות מומחים רב-תחומי, דורון ניהול מבנים מצליחה גם היכן שרוב חברות הניהול נכשלות.


כך השתנתה לפתע מציאות החיים בבניין. דייריו התחילו ליהנות משקט, שלווה ואויר נקי - אשר לא היו זכורים בו מזה עשורים. כך איכות חייהם השתפרה באופן דרמטי, וכתוצאה מכך עלה ערך הנכסים והביקוש אליהם. כמו כן, השכרתם הפכה לקלה יותר. ניתן להתרשם מהתמונות, כי כיום הבניין אף נראה נאה יותר משהיה.



כעת תם סבלה רב השנים של הדיירת מקומת הקרקע, והיא שוב יכולה להתרווח בדירתה ולקרוא להנאתה, מבלי שרעש מנועים יטרוד את שלוותה. היא הוקירה תודה לאופק מתתיאס במכתב מרגש, אשר ראוי לצטט במלואו:

"מבקשת להודות לך על העבודה המצויינת שאתה עושה. אין זה מובן מאליו שאפשר לזכות בשירות בסטנדרט הגבוה שאתה מציע. מתרשמת בכל פעם מהתגובה המיידית לכל פנייה, ללא דחיות ועיכובים, והליווי עד שהבעיה מגיעה לפיתרונה. העבודה שאתה עושה בהחלט נותנת שקט נפשי ומחזירה את האמון ביכולת לקבל טיפול יסודי, רציני ואיכפתי. תודה רבה!"

כך שוב מימשנו את יעודנו, המתנוסס בגאון על סמלנו - הופכים בניין לבית.


 

תנו בלייק והמשיכו לעקוב!





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page